جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۵
کد خبر: ۶۷۹۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱

برپایی جشن تولد ابراهیم حقیقی در موزه امام علی(ع)

رئیس موزه هنرهای دینی امام علی(ع) از برگزاری جشن تولد ۶۴ سالگی ابراهیم حقیقی پیشکسوت گرافیک ایران خبر داد که نیمه مهرماه در موزه امام علی(ع) برگزار می‌شود.

امیر عبدالحسینی مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: سومین نشست صمیمانه با هنرمندان در قالب برنامه «تولد ماه» این بار به زادروز تولد ابراهیم حقیقی اختصاص یافته است که روز دوشنبه 15 مهرماه در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.

عبدالحسینی گفت: این مراسم ساعت 17 روز دوشنبه 15 مهرماه با حضور هنرمندان طراح گرافیک، اهالی سینما و مسولان هنری برگزار خواهد شد.

او درباره سخنرانان این مراسم گفت: برنامه‌های تولد ماه به گپ و گفت و دیدار هنرمندان با یکدیگر اختصاص دارد و همه چیز به صورت فی‌البداهه انجام می‌شود و به همین دلیل سخنرانان این مراسم از قبل مشخص نیستند.

ابراهیم حقیقی متولد سال 1328 تهران و فارغ التحصیل رشته معماری در دانشکده هنرهای زیبای تهران است. او فعالیت حرفه ای خود را در رشته گرافیک از سال 1348 آغاز کرد.

حقیقی عضو انجمن تصویرگران کودک، انجمن بین المللی طراحان گرافیک، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، انجمن فیلمسازان مستند ایران است و نیز عضو هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران تا سال 1382 و دبیر هشتمین دو سالانه پوستر تهران در همین سال بوده است.

همکاری با بخش گرافیک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ساختن فیلم های مستند 35 میلی متری سومین جشنواره تابستانی، عضو هیئت مؤسس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به همراه مرتضی ممیز، قباد شیوا و میرزا علیخانی از جمله فعالیت‌های این هنرمند است.

حقیقی در رشته گرافیک دانشگاه های مختلف تدریس کرده و در رشته‌های مختلف از جمله آنونس فیلم، گرافیک و عکس جوایز متعدد داخلی و خارجی را کسب کرده است و آثارش در نمایشگاه های بسیاری به نمایش در آمده است.

در برنامه‌های تولد ماه که به ابتکار موزه هنرهای دینی امام علی(ع) تاکنون چندین بار برگزار شده است، هر ماه به بهانه زادروز یکی از هنرمندان پیشکسوت در عرصه هنرهای تجسمی،‌هنرمندان مختلف گرد هم جمع می‌شوند و ضمن سخنرانی‌‌، با بریدن کیک تولد و اهدای هدایا زادروز تولد هنرمندان پیشکسوت را جشن می‌گیرند.


نظر شما